Info Terkini PPBSP

MB : Kompleks Sukan Untuk Setiap Daerah

MB : Kompleks Sukan Untuk Setiap Daerah

SHAH ALAM, 17 MEI: Setiap daerah di Selangor bakal mendapat kompleks belia melalui peruntukkan Geran Selangorku sebagai usaha membudayakan sukan.

Khabar gembira ini diumumkan sendiri oleh Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pada Majlis Ramah Mesra Dato' Menteri Besar Selangor Bersama Kontinjen Selangor Sukma 2012.

Menurut Abdul Khalid, sebanyak RM 8 juta diperuntukkan bagi pembinaan kompleks ini dan semua pegawai daerah diminta bersedia untuk melaksanakan program ini.

"Setiap daerah mendapat gelanggang belia. Satu gelanggang futsal, bola jaring dan dataran belia. Peruntukan telah dibuat dan sudah diberikan.

"Dari RM20 juta, RM 8 juta digunakan untuk persediaan," katanya.

Turut hadir Exco Adat Resam Melayu, Belia dan Sukan Selangor, Dr. Ahmad Yunus Hairi, Pegawai Kewangan Negeri, Datuk Mohd Arif Abd Rahman selaku Timbalan Ketua Kontinjen.

Dr Ahmad Yunus yang ditemui dalam sidang media berkata, program kompleks belia ini akan diperluaskan ke seluruh 56 Dun di Selangor mengikut kesesuaian setempat.

"Kita menganggarkan sebanyak RM 200,000 semua prasarana yang akan dibuat dan perancangan kita ingin membuat di semua Dun dengan kos RM8 juta hingga RM10 juta.

"Bergantung kepada keperluan sebab antara spesifikasinya kalau tanah gambut kita akan adakan piling. Itu yang akan buat perbezaan dari segi harga," katanya.

Catatan: Diharap Biro Sukan & Rekreasi, PPBSP dan Biro Pembangunan & Alam Sekitar, PPBSP dapat usahakan.

========================
Khai
khair75@gmail.com
========================

0 comments:

Post a Comment

Artikel Menarik

Penafian

Persatuan tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat dalam laman web ini.